reklama

Bolí vás hrdlo a cítite príznaky chrípky? Jedzte cesnak.

Toto bola vôbec prvá zima, počas ktorej ma neskolila chrípka. Skolili ma síce iné veci, ale chrípka nie. Kým všetkých naokolo kosila epidémia, tlačili sa v čakarniach u doktora a dopovali sa liekmi, ja som si veselo vykračoval, zdravý ako repa. A pritom je môj recept na zdravie taký jednoduchý, dva strúčky surového cesnaku pri každom náznaku chrípky a prechladnutia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

Áno, uznávam, že cesnak je asi jediná medicína, ktorú človek nezatají. Navyše môže poriadne zaťažiť žalúdok a niekto naň môže byť dokonca aj alergický, pretože cesnak je vlastne prírodný pesticíd. Ani jeho konzumácia nemusí byť práve príjemná, ale dá sa na to zvyknúť, tak ako na všetko. Určite je to príjemnejšie ako sedieť v čakárni a potom ležať v posteli a dopovať sa liekmi. Takže obetovať svieži dych za posilnenie imunity a ubránenie sa chorobe mi príde celkom fér.

Moja Achillova päta je hrdlo. Uzliny, zapálené mandle, škriabanie v krku a v prieduškách, to ma prenasledovalo zimu čo zimu. Investoval som do vitamínov, doplnkov stravy, pil som šumivé tablety s kalciom, C vitamínom a multivitamínmi, použil som všetky dostupné homeopatiká, aby som zabránil chorobe prepuknúť, ale všetko márne. Telo nakoniec podľahlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opäť sa potvrdilo, že najlepším lekárom a lekárnikom zároveň je matka príroda. V zákone prírody má každý jed svoj protijed. Pre mňa sa stal tým protijedom cesnak. Pri každom náznaku bolesti v hrdle pochrúmem dva strúčiky (vždy pred spaním, mne to totiž nijak nezaťažuje žalúdok a keďže cesnak rozširuje cievy, dobre sa mi po jeho užití spí). A ráno, akoby čarovným prútikom uťal, som úplne fit. Tam kde bol večer zápal nie je ráno vôbec nič. Dychom by som mohol hubiť hmyz, tak si dávam na raňajky dva deci mlieka a počas dňa miniem pol balička orbitiek. Pomerne nízka daň za zdravie. Snažím sa byť k iným ohľaduplný a tak požívam cesnak, len keď cítim náznak choroby. Vždy zaberie jedna dávka, ale musí to byť pred spaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O všetkých možných liečivých účinkoch cesnaku som sa dozvedel len nedávno. Škoda, že lieky matky prírody nemajú reklamu, asi by vytlačili z trhu kopec neúčinných homeopatík, vyrobených z ktovie čoho. Pokiaľ len nie ste na cesnak alergický, negatívnych účinkov je minimum. Stačí nájsť optimálnu dávku pre svoje telo.

Tu som vypichol pár užitočných stránok, ktoré podrobne rozoberajú pozitíva aj negatíva cesnaku, dokonca aj históriu jeho používania.

http://www.biospotrebitel.sk/clanok/1511-cesnak-ako-liek.htm

http://www.allivictus.cz/index.php?page=cesnek&lang=sk

http://www.zdravcentra.sk/index.php?act=k-10&did=1544&kategorie=0&printflag=1

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že som neobjavil Ameriku, ale pre tých, ktorí často merajú cestu do lekárne, zájdite radšej na tržnicu, kúpte cesnaku a prinúťte aj svojich blízkych nech aspoň ten jeden strúčik zjedia. Alebo ho zakomponujte do nejakého jedla, polievky alebo hrianok. Vtedy môže byť táto medicína nielen užitočná ale aj príjemná.

Róbert Franka

Róbert Franka

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kríza je produktívny stav. Človek z nej musí odstrániť iba príchuť katastrofy. Zoznam autorových rubrík:  Futurama_SKNON-SEN-SSlovácko sa nesúdiFotkyBezpečnosť v PCSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu